Kost

Vi opfordrer også til, at Jeres barn har mad med det kan lide og selv kan håndtere f.eks. pillede mandariner, åbnede figenstænger, æbler i både og medbragte skeer til f.eks. yoghurt.

Vi vil gerne undgå at lege politimænd og bestemme hvilken mad der skal spises først eller afgøre om frugt, yoghurt og ostestang er forret eller dessert.

Vi synes, at måltiderne er hyggestunder med dejlige hilsner hjemmefra. Det skal være hyggeligt, rart og nærværende at spise madpakker i børnehaven. -Det prioriterer vi højt.

Jeres barn skal selv medbringe drikkedunk med vand samt en frokost madpakke og eftermiddagsmad madpakke.

Om formiddagen samles børnene på stuen og alle henter deres frokost madpakke, og de må spise en mad, hvis de er sultne.

Der er rigtig mange madpakker og holde styr på, så det er vigtigt, at I på madkasserne skriver navn samt frokost eller eftermiddagsmad.

RESTAURANTDAG

En gang imellem holder stuerne Restaurantdag. Der er meget pædagogik i en Restaurantdag, hvor børnene øver sig i dele, sende fadet med leverpostej videre, øje-hånd koordination når rugbrøddet skal smøres, afpasse trykket på remouladetuben og meget andet. Restaurantdag bliver afholdt som et sammenskudsgilde. Cirka en uge før dagen, hænger stuepersonalet en seddel op, hvor I skriver jer på til, hvad jeres barn medbringer (fx. en leverpostej eller et rugbrød) i stedet for madpakke.

BÅLMAD

Det er et stort hit når der bliver tændt op i bålet. Nogle børn hjælper med at bære brænde og samle kvas andre hjælper med at forberede den snack eller det frokostmåltid som ofte bliver tilberedt på bålet.