Tøj

T

Det er vigtigt, at dit barn har tøj og fodtøj med, der passer til årstiden og det aktuelle vejr. Sørg også for at der altid ligger ekstra tøj i barnets garderobe. Der kan være mange gode grunde til at et aktivt børnehavebarn har brug for tørt tøj. Af samme grund er det en god idé, at barnets tøj er praktisk og "må bruges", for vi kan møde både vandpytter, mudder og meget andet i løbet af en dag.

Med hensyn til tøj er der et par meget vigtige ting:

• Ryd op i jeres barns garderobe, sæt sko og støvler på skohylden før I går hjem hver dag, så kan vi nemlig få vasket gulv.
  • Husk navn i alt hvad barnet har med. Det gælder tøj, sko, madkasser, legetøj osv. Det gør hverdagen meget nemmere, og vi kan bedre hjælpe barnet med at finde sine ting.
  • Ved hver stue står en kurv, hvor I kan finde glemt tøj, sko, madkasser og legetøj.